søndag den 11. oktober 2015

Mine overvejelser i forhold til mit blog desig

Designet.
Jeg har valgt et enkelt design på min blog og har eksperimenteret med bloggens layout: brug af widgets, billeder mv. Jeg har se de videoer som Anja linket til mig i en kommentar. Her fik jeg meget inspiration til hvad jeg kan når jeg skal designe en blog. Jeg har forsøgt, at bruge hendes guide og vil arbejde videre med designet løbende.
Jeg har overvejet, at kategorisere indlæggene, men har fravalgt det, pga., at der ikke er så mange indlæg. Det kunne være en fordel at lave kategorier på forhånd, men det rakte mit overblik ikke til, da jeg startede, da blogs var en helt ny verden for mig.
Jeg vil i min blog tænke over mit sprogbrug, og at målgruppen er undervisere og medstuderende på MIL. Jeg vil undervejs supplere mine indlæg med enkelte billeder, for at gøre indlæggene mindre teksttunge og mere “indbydende”. Jeg har undgået lange teoriafhandlinger af hensyn til indlæggenes længde og læsevenligheden.
I forhold til det at bruge en blog, så tænker jeg blog er et godt redskab, som kunne inddrages meget mere i mit daglige arbejde med at vejlede studerende, både ift. undervisning og vidensudveksling.
Ser jeg på mit formål med denne blog:
  1. ·         at blive klogere på, hvordan begreberne” Information, Kommunikation og Teknologi” hænger sammen med sygeplejen ved bl.a. at inddrage egne erfaringer fra mit job som sygeplejerske ift. sygplejestuderende i den kliniske del af uddannelsen. Samt mine erfaringer i forhold til den patient generation vi møder nu, der søger viden, er kritiske og ønsker inddragelse i egen behandling.
  2. ·         at bidrage til en øget fokusering på, hvordan vi får kommende sygeplejersker klædt på til at imødekomme de mange udfordringer som den øgede teknologianvendelse i samfundet generelt stiller krav om

jeg er nået et lille skridt på vejen.

Intentionen om at forsætte blogskrivningen er der, men nye udfordringer venter

1 kommentar:

  1. Hesja og tillykke med den nye blog, som jeg absolut synes er bedre end den anden, faktisk lidt mere prof.. Jeg noterede mig, at du gerne vil arbejde med at udfordre sig selv sprogligt. Jeg synes det er spændende, og måske også i relation til at opøve nogle kompetencer i forhold til at give de studerende feedback på deres blog. Jeg er i dag faldet over begrebet skrivedidkatik,. Det omhandler at "skrive" sig til viden. Måske er det en vej der åbner nye muligheder. Kig forbi min blog og bliv klogere,

    SvarSlet