mandag den 12. oktober 2015

Hovedet på Bloggen

Efter en dag hvor jeg har siddet begravet i teori, læst inspirerende tekster om skrive didaktik, som virkelig har vagt min nysgerrighed og som jeg er nødt til at dykke længere ned i. Er jeg fyldt med indtryg. 

Den tekst jeg blev inspireret af, er fra en med studerendes blog. Det er Steen der har dykket ned i teorien omkring skrive didaktik. Steen og jeg har før talt og skrevet / blogget om det at skive kommentar til studerende, elever mm. Vi har talt om, hvordan det for nogle kan være en blokering af deres egne refleksioner at jeg som vejleder "blander" mig, til at det for andre er meget motiverende at der kommer en kommentar og at det er synligt hvad det er jeg læser. 

Jeg har læst den artikel af Kringstad og Lvithylds som Steen henviser til og kan varmt anbefale andre at gøre det sammen. Det jeg har fået med og tænker jeg kan bruge fremadrette i min praksis er, at man udvikler ikke kundskaber uafhængigt af sproget man træner sproget for at udvikle kundskaber. Det handler ikke om at få skrevet færdigheder, færdig formulerede tanker ned på papiret. Tankerne bliver til og udvikler sig gennem og samtidig med at vi skriver. 
Det er det jeg har oplevet i dag, at det at skive på en blog, læse andres blog og kommentere har givet mig. Her har det at skulle skrive en blog været et redskab for læring, refleksion og kundskabs udvikling for mig.

Jeg vil derfor slutte af med et lille billed af hvordan mit hoved ser ud til aften, samtidig er det en opsummering af hvad der er på min blog indtil nu. Dette billede er også blevet til, ved at lade mig inspirere af andres blog. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar